Je zaujímavé s odstupom času sa pozrieť do archívu SeredOnLine.sk a porovnať, čo sa zmenilo za obdobie od uverejnenia toho ktorého článku. Tento bol uverejnený prakticky pred 6 rokmi. Nakoľko je jeho obsah aktuálny aj dnes, môžeme porovnať:
Stále viac ľudí akoby plakalo za starým režimom zožierajúcim aj Československo do roku 1989.
Stále viac ľudí ako by plakalo za starým režimom zožierajúcim aj Československo do roku 1989. Hovoria, vlastne hlavne píšu vo svojich statusoch na sociálnych sieťach, ako bolo pred revolúciou dobre, aké sociálne istoty ľudia mali a ako neskutočne nám tí na tribúnach pred viac ako štvrť storočím ublížili.
Až komicky pôsobí, keď práve tie socializmus a diktát jednej strany najospevujúcejšie komentáre čítam na sociálnej sieti vytvorenej kapitalistom, napísané na technike, ktorá by bez zmeny režimu pre bežných ľudí dostupná jednoducho byť nemohla a v legislatívnom prostredí vôbec umožňujúcom svoje názory pubikovať verejne a pri aspoň elementárnom pude sebazáchovy aj beztrestne.
Pomerne značnú časť svojho života som prežil práve v socializme a tak netvrdím, že niektoré vymoženosti existovali. Napríklad lacné bývanie, relatívne lacné autá vyrobené v krajinách bývalého „Sovietskeho bloku“ – aj tie ale na poradovník tak, ako napr. cement, tehly, vápno, toaletný papier či mandarinky a kubánske pomaranče. Ale tie len pred Vianocami. Spomeniem aj bezúročné mladomanželské pôžičky a napríklad aj zdravotníctvo fakt zadara. Pozor! Pre objektivitu musím uviesť aj fakt, že úroveň ako bývania, tak cestovania v rámci soc bloku a zdravotníctva bola zodpovedajúca cene. Teda v porovnaní so západnými krajinami – otrasná.
Už teraz som si istý, že veľa ľudí hľadajúc argumenty proti protestuje. Prosím, skúste si spomenúť na úroveň bývalej socialistickej NDR a kapitalistickej NSR. Navštívil som osobne niekoľko krát ako pred revolúciou, tak NSR ešte pred zjednotením Nemecka, takže si môžem dovoliť písať tak, ako píšem. Nemcov stálo vyrovnávanie životnej úrovne po zjednotení krajín miliardy DM a úplne sa im rozdiely odstrániť nepodarilo vlastne doteraz.
Úrovni života v Čaučeskovom Rumunsku a Živkovovom Bulharsku sa budem venovať v inom článku.
Komunisti a súčasní podporovatelia tejto zvrátenej ideológie zabúdajú, že v porovnávaní vytŕhajú z kontextu to, čo im vyhovuje a opomínajú to, čo im umožňuje vôbec niečo porovnávať. Alebo si snáď myslia, že sloboda slova a demokracia sú zlúčiteľné s minulým komunistickým režimom?
Veľa ľudí dnes nadáva na ponovembrový vývoj aj na Slovensku a tvrdí, že demokraciu nemáme. Zároveň však neváhajú hrdo vyhlásiť, že voliť nechodia a na tomto „zločineckom“ systéme sa podieľať nebudú. Pýtam sa ich teda – nie je demokracia o zodpovednosti jednotlivca a vláde väčšiny ľudí? A nie je systém postavený na dobrovolnosti a to nielen pri voľbe, ale aj opačne, teda pri vzdaní sa práva voliť v prospech iných?
Iba nedávno som mal debatu s niekoľkými mladými ľuďmi, ktorí tvrdili, že voliť nechodia a fakt na to boli hrdí. Keď som sa ich spýtal, či by podľa nich boli voľby platné (extrémne) vtedy, kedy by prišlo hypoteticky voliť iba 150 kandidátov do NR SR a každý by zvolil sám seba, nechápali. Na tomto príklade pochopili, že voľby sú dôležitým prvkom demokracie a že každý hlas od roku 1989 je dôležitý.
A ešte niečo je dôležité. Pri voľbách myslieť a hodnotiť každého kandidáta, ktorému volič dá hlas individuálne a na základe jeho postojov a konania nie len v predvolebnom období, ale počas aspoň 20 rokov dozadu.
Áno, socializmus sa môže zdať lepším zriadením, no len pre tých, ktorí nie sú schopní alebo ochotní akceptovať svoju mieru zodpovednosti nad svojim životom a vývojom spoločnosti. Môžu a nepochybujem o tom, že aj budú velebiť ľudia, ktorí sú radi, keď za nich rozhodujú a za rozhodovanie berú zodpovednosť iní. Ja k nim však našťastie nepatrím…
Zdroj:SeredOnLine.sk
Článok vrátane diskusie nájdete v archíve tu:
83 Responses
Pán Majko je aktuálny teraz ako bol vtedy.Na Slovensku bude aj o ďalšie štyri roky
Dnes máme veľa vymožeností. Máme feťákov, čoraz viac bezdomovcov, rastúcu kriminalitu, ľudí žijúcich v chudobe a stále viac sa ich do nej prepadá. Deťom sa skladáme na liečbu cez zbierky a zbieraním vrchnákov z fliaš, poisťovne zarábajúce milióny sa stavajú na zadné akonáhle majú platiť drahú liečbu, naši ľudia pracujúci v zahraničných spoločnostiach zarábajú stále 1/4 toho čo dajú zarobiť doma, pričom normy sú častokrát vyššie. Školstvo a zdravotníctvo doba kamenná, podniky existujúce desaťročia rozpredané, dokonca aj tie strategické. A o našej budúcnosti aj budúcnosti našich detí rozhodujú bruselskí darmožráči a eko idioti, ktorí vnucujú celej Európe nezmysly, ktoré nás robia konkurencie neschopnými voči USA či Ázii. Po revolúcii si došlo na svoje zopár hajzlov hrajúcich sa na bojovníkov proti režimu a zvyšku národa ostalo hovno. A len na záver, za zlých komančov ľudia dokázali v pohode žiť a uživiť svoje rodiny. Dnes sa prežíva a každý sa bojí čo bude na druhý deň. Možno aj preto mnohí “plačú” za bývalým režimom.
Pre anonym,máš pravdu
Rómovia plačú , Matovič a Pollakovci sľubovali 500euro keď budu voliť olano a spola dostali ho. V. No. Rómovia podali žalobu na olano a spol. Písať treba o tom čo sa deje dnes. To čo bolo za komuša na to sa môžme vykašľať.
Neviem,či niekto plače za starým režimom.A keď áno,tak je to len zlé vysvedčenie pre časy terajšie.Lebo neplačú za starým režimom,ale aj keď,plaču za starým spoločenstvom.Lebo spoločnosť robí ľudí spokojnymi alebo nespokojnými.A hlavne najviac ľudí štve,keď ich kde kdo presvedcuje,aký bol ich život v minulosti zlý.
Nebudem chváliť minulý režim, ale tento súčasný zožiera nielen SR, ale aj EÚ. Veľa vecí bolo dobrých vtedy, veľa je dobrých dnes. Večná téma.
Myslim, ze nikto neplace za byvalym sovietskym rezimom. To len diktator ruskeho rezimu prostrednictvom trolych fariem sa snazi destabilizovat nasu spolocnost. Vniest do nej nepokoj, hadky a hnev.
anonym 23,01 tvoj príspevok by sa mal objavit v učebniciach dejepisu,lepšie sa to napísat nedá, toto by sa mali učit dnešné deti,nie tie nezmysly čo im vtlka do hlavy táto neoliberálna bruselská a americká propaganda
Už aby sme plakali za timto rezimom
Haha, tak za minulého režimu ľudia žili veeeeľmi skromne, teda okrem papalášov. Stáli v radoch na ovocie, mäso, jeansy si si mohol kúpiť akurát v tuzexe. O aute sa nám mohlo tak snívať resp. úspech bol keď sa človek dostal do poradvníka na kúpu. Všetkého bolo nedostatok. Tých ktorí chceli utiecť zastrelili na hraniciach a celým rodinám ničili život tým že im nedovolili lepšie zamestnanie prípadne deťom zakázali študovať. Jedli ste potraviny plné olova a ťažkých kovov, pesticídy sa doslova vylievali na polia, príroda nám hnila pod nohami. Človek ktorému toto chýba si nezaslúži lepší život. Život v tej dobe vyhovoval jedine tým ktorí od života nič viac nečakajú, sú plní závisti že niekto je šikovný a on nie, pretože áno, vtedy boli na tom všetci rovnako. Vyspelý svet sa nám vzďaloval a nebyť revolúcie, žilo by sa tu akurát tak ako v severnej kórei.
Oni neplačú za socikom, ale za časmi keď boli mladí
15. decembra 2023, 9:19 Pri
Pravda, rifle si kúpil jediné v tuzexe, ale vydržali niekoľko rokov. Na ovocie sa stalo max.na Vianoce, inak si predstav, žiadne rady nepamätám. Auto nemal každý, lebo si ho nepotreboval. Fungovala doprava tak, že teraz o tom môžeme snívať. Na polia sa liali pesticídy? Fakt? Myslíš, že teraz sa hnojí len ekologicky? By si čumel, čo všetko smeruje do zeme. A čo sa kvality potravín týka, vysvetli mi, ako je možné, že za poslednych 11 rokov je nárast onkológ.pacientov viac ako 15%. To
bude asi tými zdravými potravinami, ktoré jeme dnes, že? Plus, super zdravotníctvo.
Jediný kto tu velebí tento neoliberálny židovský režim je Majko a zopár jeho poskokov. Všetkým ostatným sa za socializmu žilo oveľa lepšie !
10:28, ano pesticidy sa používajú aj dnes ale oveľa menej a niektoré boli zakázané úplne. Tie potravinové výrobky za socíku boli úplná katastrofa a dnes by si už ťažko niečo z toho dostal na pulty. Nefungovala kontrola potravín, epidémie salmonely a žltačky bývali celkom bežné. Nechcem ti brať ilúzie ale režim držal ľudí v nevedomosti, ututlávala sa kriminalita, navodzoval sa pocit že všetko naše je to najelpšie a najkvalitenejšie. Dýchali sme otrávený vzduch, pili vodu plnú dusičňanov, nikto nič nekotroloval, nikto za nič nezodpovedal. Ľudia sa navzájom udávali len preto že druhý mal o trochu viac. Prepáč tiež som žil v socíku, ale keď sa spätne pozriem, naozaj ma nenapadá nič v čom by bol život vtedy lepší. Všetko to bola len ilúzia a propaganda komunistov ktorou vymývali mozgy ľuďom. Robili všetko preto aby ste nevideli ako sa žije na západe. Ale úplne sa stotožňujem s 9:37, ľudia neplačú za bývalým režimoma ale za svojou mladosťou.
Za socíku sa všetko ututlávalo, žiadne škandály, epidémie, kriminalita. Nič čo by spoločnosť mohlo vyviesť z miery alebo viesť k občianskej neposlušnosti. Mladým hnili zuby zo sovietskych vakcín, ľudia sa trovili jedlom, nechali nas behať po vonku keď sa tadiaľto presúval rádioaktíny mrak z černobyľu. Hej to nám bolo sveta žiť v sladkej nevedomosti.
Každý argumentuje tým čo mu vyhovuje, vtedajší aj dnešný režim mal/má výhody aj nevýhody. Ale ak niekto spomenie iba výhody alebo nevýhody porovnávaných režimov, je to silno tendenčné.
Tak daj aspon sedem vyhod toho skveleho socializmu. Nie, stacia styri.
Zas má; orgazmus; pán Majko…zase -vyšplechne-článok ktorý mladých ľudí logicky nezaujíma a tí čo to zažili,pre nich je to istá nostalgia. Takže pravdu má aj pán redaktor aj ľudia čo to zažili, iné nepoznali.Avšak,viac by ma zaujímalo,kedy bude mesto, krajšie, atraktívnejšie a kedy niečím inovativnym -prekvapí pán primátor.Zatiaľ je to len pri rečiach! Objektívne musím povedať že, hlavný stromček je krásny a pekne osvietený. Pekné Vianočné sviatky Vám všetkým.
Takmer milión občanov žije dnes v chudobe ,o tom treba písať čo je dnes .Koho zaujíma čo bolo za socializmu?
Byt zadarmo,ziadny bezdomovci,lekar ta musel osetrit,necakal si na operaciu,tvrde drogy ziadne,skolstvo na vysokej urovni( urcite neboli ziaci vo vedomostiach na poslednych miestach ako teraz)…….staci? myslim,ze aj tak tomu neuveris.
Samozrejme socializmus mal aj velke nedostatky,stb aci,minimalna moznost cestovat,,,,,,,,,,
Myslim,ze si narodeny po 89tom.
Jaaj a další začnú. Banány a rifle sú není všetko hlavne keď si ich nebude zaco kúpiť.
13.58 zle si myslis. Zazil som aj zapotockeho…takze co teraz?
Byty zadarmo? jedine ked si bol bolsevicky papalas a bol ti prideleny po emigrantovi, alebo uvaznenom.
Lekar…? tomu ani sam neveris.
Bez obalky ani mandle neoperoval.
Drogy… Hahaha. Ale boli. To, ze ty nevies nic neznamena.
Skolstvo??? a preto museli emigranti byt preskolovani a preskusani nanovo?
Evidentne o tom obdobi nevies nic.
pre Anonym 15. decembra 2023, 12:49 Pri
Prepáč, ale ak nenájdeš ani 4 veci, ktoré boli vtedy lepšie, tak ti ich je aj škoda písať. Máš len krvavé oči. A vôbec ten režim neobhajujem.
Zadarmo sa dostávali tzv.mestské byty,či podnikové byty,kde si podpísal zmluvu,že tam odrobíš x rokov,ale aj,keď si odišiel z podniku skôr,ako si mal podpísanú zmluvu,nikto ti ten podnikový byt nezobral..
Slovák 15. decembra 2023, 13:39 Pri – musim sa priznat,ze ma dost prekvapilo Vase priznanie, ze mate orgazmus z mojho 6 rokov stareho clanku. No,nic sa nedeje, rozne uchylky v sucasnej dobe generuje nasa spolocnost…
Suhlasim s Vami, aj mna zaujima, kedy bude mesto krajsie.
Nie mestske, ale statne a neboli zadarmo. Kedze som chcel byt v Seredi, ale robil som v Bratislave nemal sam narok kym som si nenasiel pracu tu a tam som dal vypoved. A zmena dobre plateneho fleku nie je zadarmo. Podnikovy – min. 10 rokov zavazok. A za podmienok, ktore diktovali oni. A ano, pri odchode nutnost byt vratit.
pre 12,49h 15. decembra 2023, 13:58 Pri
ten sovietsky režim kradol ľudom firmy a majiteľov zatváral, posielal na sibír, alebo rovno na mieste zabíjal. Kradol súkromné majetky. Ľudský život nič neznamenal. Rovnako ako teraz v rusku nič neznamená. Nás mnogo hybaj do mlynčeka na mäso za ideologiu zopár oligarchov.
Podľa mňa si ruský platený trol, nikto tu za zaostalým komunistickým režimom neplače. Sa zobuď konečne.
Štátne boli zadarmo,družstve neboli zadarmo,zamestnanci Niklovky, ktorý dostali podnikové byty a odišli skôr,ako mali záväzok,tak byty im často zostávali..
Za socializmu bolo dobre, chvála bohu že už tak nebude.
Celkom ma rozveselil ten magor, čo stál na ovocie iba na vianoce. Šak jasné že inokedy v roku nemusel, lebo inokedy žiadne nebolo. A ten ďalší magor, alebo ten istý trol, čo spomenul veľa onko pacientov v súčasnosti, ale priemerný vek dožitia obyvateľstva za komoušov a teraz už nie, on vie prečo.
Nie nevie. Len spleta blbosti, co mu nejaky chuj ako blaha ci chmelar natlacil do dutiny lebeňovej…
Putin vám dá odpoveď. Vickaj casu
Že magor Matovič odrbal Rómov a podpredseda parlamentu Šimecka je neschopný viesť schôdzu parlamentu to kto volil tieto osoby? Šimecka politológ vyštudoval v Anglicku vôbec sa nevie vyjadrovať ostuda.
Vidis a ty si zostal kandidatom na blbca aj nadalej. Pretoze si taky blbec, ze sa ani regulernym blbcom nedokazes stat.
pre 12,49h 15. decembra 2023, 13:58 – v zivote nikdy nic nebolo, neni a nebude zadarmo a uz vonkoncom byt! Dostal si byt, ale cely zivot si robil za podpriemer a mozno aj tvojich predkov okradli o majetok.
Zdravotnictvo zadarmo? Preco sa potom pchali obalky do bonbonier, kacice a husi trcali v cakarnach s tasiek?
Tvrde drogy ziadne? A to ze chlastal kazdy od zametaca az po namestnika pri kazdej prilezitosti? Ze alkohol je tvrda droga je pre teba koncom roka 2023 asi novinka.
15. decembra 2023, 18:56 Pri
Ten magor tú dobu zažil na rozdiel od teba a tebe pod. soplavych odborníkov, ktorí si bez googlu nevedia ani riť utrieť.
Po r.89 aj tvojich predkov okradli o majetok,keď sa tzv.za 1 korunu predával štátny majetok,ktorý naštartoval éru nových velkopodnikatelov..
9:56 ja som tú dobu práveže zažil tiež, keďže som 60 ročný sopľavý odborník, takže si tú svoju červenú papuľu utieraj o niekoho druhého. K tomu magorovi pridávam aj teba.
Hovorí sa, že v r.1989 sme boli 100 rokov za opicami a dnes sme 134.
Tiez som ten 60-ročný sopliak ako ten nadomnou, takže tiež som niečo už zažil a môžem tiež povedať, že v r. 1983 som si ako mladoženáč kúpil 3-izbový byt za 32 tis. korún, na novomanželskú pôžičku vo výške 25 tis. s 1 %-ntným úrokom, s kuchynskou linkou , s tapetami
a to z platu 2.300 Sk , lieky za 1 korunu, zošity a učebnice sme dostávali v škole.A už v r. 1987 sme si kúpili novú Ladu 1300 , bez úplatku, akurát som čakal 6 mesiacov. A dnes nečakáš na auto? A že sme nemali celý rok banány, ananás, kivi a …. no je tam toho. Jedli sme jablká a hrušky a sme tu. Dnes si kúpite čučoriedky , maliny , rajčiny – v decembri, v januári a že niektorí na to nemajú – čo nás po nich, že?!
A predstavte si, boli sme aj v tom čase na dovolenke v Juhoslávii, v Turecku – mňa vyšla 500 korún na 10 dní , zvyšok zamestnávateľ.
Takže za mňa – väčšine normálnych pracujúcich sa žilo ľahšie a s väčšími existenčnými istotami .
Určite nejaký anonym o mne napíše – blázon – či magor. Nevadí. Uraziť ma môže len inteligent.
Ale ten človek nič nezažil , nič nedokázal, len čaká s otvorenou rukou čo mu dajú rodičia z dôchodku alebo spláca byt zaťažený hypotékou do smrti , v lepšom prípade do dôchodku.
Zdravotnictvo zadarmo? Preco sa potom pchali obalky do bonbonier, kacice a husi trcali v cakarnach s tasiek?
Takže podľa teba lekári tie úplatky dávali do obehu v zdravotníctve, aby ho držali nad vodou? To že brali všetko čo sa im podstrčilo nemení nič na tom, že pre ľudí bolo zdravotníctvo naozaj zadarmo, stačilo odvádzať odvody. Teraz platíš odvody, u lekára znova kadejaké vymyslené poplatky a ešte si do nemocnice donesieš aj toaletný papier. Čo sa vlastne v zdravotníctve za 34 zlepšilo?
Anonym 16. decembra 2023, 11:28 – zdravotnictvo drzal nad vodou system. Este raz: vacsinu zivota sme si odmakali za podpriemernu mzdu v porovnani len s takym zapadnym Nemeckom. A z toho rozdielu – podpriemer vs priemer si dostal byt, zdravotnictvo a skolstvo “zadarmo”. Akurat z toho rozdielu este si kadekto nieco uchmatol pre seba. A to opominame fakt ako ten bajecny socializmus prisiel k tomu co rozdaval “zadarmo” po vojne.
Povalaci, darmozraci a ludia co nikdy nic nedokazali sami a len natrcali ruky na “bezurocne” pozicky, byty “zadarmo” ten system chvalia. Sikovni ludia, ktori boli/su schopni, za nim ani brvou nepohnu.
Co sa v zdravotnictve zlepsilo? No napriklad moderna diagnostika, lieky ktore za sociku si nevidel ani na obrazku, pristroje, platy lekarov z vtedajsich 1,5 nasobku priemernej mzdy na terajsi 3 nasobok atd.
Ked ta napadnu este nejake otazky, skus si najprv precitat:
https://buraniemytov.sk/
Chapete vobec, ze keby tu bol socializmus, teraz by ste nepisali ani tieto riadky na telefone alebo pocitaci? Viete vobec, ze v takom bajecnom Rusku vas moze zastavit policajt a skontrolovat vam mobil?
Toto vam chyba?
https://youtu.be/F1w58oEeqhs?si=94iENu-9MM7NydJ9
Pri vstupe do USA moze hranicny policajt vyziadat kontrolu mobilneho telefonu obcana len na zaklade svojho rozhodnutia. Tiez na to nepotrebuje povolenie sudcu. Kontrola mobilu nie je niecim, co sa deje len v Rusku. Pomerne bezna vec vsade vo svete, ze policajt sa moze cloveku dostat do mobilu.
Anonym 16. decembra 2023, 16:13 – len si zabudol poznamenat ze to plati pre cudzincov a nie obcanov. A dalsia vec, na hraniciach pri vstupe do krajiny, resp. na letisku. Nie bezny pochodzkar cestou do obchodu ako v RuSSku…
Kde vsade to je este bezne okrem Ciny a KLDR a Konga?
Chlapci, s prepacenim viete prd o ruskych mintoch. Mam s nimi osobnu skusenost. Mozu vsetko, co ich len napadne. Pri staznosti u ich nadriadenych vam nikto neveri a este budete radi ked vam nerozkopu gule, alebo vas neznasilnia zeleznou tycou. Tam ten totalitny system zije dodnes.
Ja mam skusenost s izraelskymi policajtmi. Udrel som Izraelcana, bol som pre nich vinny. Aj ked to vyorovokoval on. Policajt mi do oci povedal, udrel si Zida, si vinny. A co teraz? Zacnem hejtovat a dehonestovat cely Izrael aj s jeho obyvatelmi len preto, ze som mal ten pech, ze si ma ako cudzinca podali miestni fizli? V Rusku,v Izraeli, v USA. V ziadnej z tych krajin by som sa nechcel dostat do ruk policii. Stara dobra Europa.
Anonym 12:17 tak ten argument s podpriemernou mzdou voči Nemecku Ti vyšiel. Teraz sme sa im už vyrovnali. Aktuálne Nemecko 2054 € Slovensko 866 €
Zdroj: wikipedia
A čo dnes lekári neberú úplatky ? Povedia Vám hladajte si operatéra. A to si myslíte, že to je zadarmo? Tak isto lieky nie vždy ich majú lekární je vela a lieky mnohokrát nedostupné a musíte si ich zaplatit aponúkajú Vám všeliaké vitamíny. A zubári? Nevedia čo majú pýtat. a za komančov sme to mali zadarmo. CHváliť dnešný režim môžu chváliť iba taký darmožráči, ako súdruh Majko a jemu podobní.
Minimálna mzda v Nemecku je 12 eur na hodinu..
slovak, ze ty budes ten blb pohranicnik
Anonym 16. decembra 2023, 17:58 – a ako by si chcel dobehnut Nemcov, ked volime birmovanych bolsevikov aj po prevrate?
Anonym 19:21 – tak daj koho voliť aby sme ich dobehli
Anonym 16. decembra 2023, 20:35 – vidis a v tomto je problem, dajte mi byt zadarmo, dajte mi skolstvo, zdravotnictvo zadarmo, povedzte koho mam volit aby som sa mal lepsie…
Anonym 21:21 – no vidíš “alibista” ani to nie si schopný napísať,že kto je z výberu schopný to zmeniť. Alebo možno máš na mysli,že Teba. Tak si mal napísať – mňa.
Pre Anonym 21:21 byt som si kúpil za vlastné (bez hypotéky), zdravotníctvo si platím celý život, a volil som podľa svojho uváženia
16. decembra 2023, 12:17 Pri
Zdravotníctvo sa zlepšilo jedine na papieri. Vybavenie a prístup personálu v nemocniciach? Z 10 až 1 za niečo stojí. Moderná diagnostika? Hej, máme CTčka, MRI atď. ale v každej krajskej alebo súkromnej nemocnici, či klinike. A čakacie doby? Na MRI mesiac a viac. Potrebuješ odborného lekára? Zaplať majland súkromnému alebo čakaj pol roka. Potrebuješ operáciu, zase čakaj a systém medzitým dúfa, že skapeš aby si ich nič nestál. Skončí v špitáli starší človek, nedajboh imobilný? Rovno odpísaný. Tak tu prestaňte trepať pi.oviny o nejakom pokroku. Slovensko pokročilo za 30 rokov samostatnosti leda tak do psej riti. Nám bolo škoda samostatného štátu, lebo 30 rokov dokazujeme jediné, že si nevieme vládnuť. Keby nám aj naďalej diktovali Česi alebo Franc Jozef tak sa nám len dobre stane. Stačí sa poobzerať okolo seba. Čo sa za bývalého režimu postavilo, sa za demokracie rozpadáva. Viď. mosty, železnice, cesty, nemocnice, atď.
Anonym 17. decembra 2023, 1:20 – dalsi nesvojpravny, ktory by potreboval aby mu vsetko dali, povedali koho volit a na zaver by chcel fuhrera-batusku-cara ktory za neho vsetko vyriesi.
No ze nostalgici, kto si trufne vysvetlit, preco ten fantasticky socializmus neprezil nikde na svete, dokonca ani v takej Cine kde ho akoze maju doteraz?
Aha, mozu za zo kapitalisti, sionisti, zidojastery, iluminati a Soros, ze?
Ak si si nevšimol, on neospevuje socializmus, ale kritizuje dnešný stav.
Je veľmi rozhodujúce ked niekto chce hodnotiť bývaly život človeka v socializme a zabudne uviesť svoj vek a dlžko pobytu v tomto režime. Absolutne zavádzajúce porovnávanie cestovanie a banány so súčasnosťou. Existuju aj ine hodnoty. Napríklad spokojnosť spoločnosti. Možnosť každemu bývať a byť sýty a mať zajtra istotu že nepride exekútor či NAKA či cenzúra za iný názor či povinné prikyvovanie US či EU názorom. Za cociku bolo minimum krádeží a vraždy ojedinele. Deti vyrastali v radosti. Potraviny ekologické dôkaz že neboli žiadne alergie mladej generácie a tiež samovraždy ľudí a detí. Dovolenky so zľavou od podnikov. Stačilo sa sústrediť na život ako taký a nezápasiť s režimom ktorý mi výhody umožňoval. Kto je nastavený na mamonu a vždy chce viac a viac aj na úkor duševného zdravia, tak kapitalizmus ho fascinoval. Ale kto žil pre pocit že patri do určitej skupiny kde maju prioritu socialne vazby medzi ľudmi a istota v spoločnosti a iné ludské kvality, tak nedá dopustiť na bývalý režim. Mať akože slobodu za cenu takýchto obrovských duševných strát v spoločnosti ake ponuka západný kapitalizmus je cesta do pekla. Ale toto vie vyhodnotiť žial iba generácia ktorá môže porovnať oba režimy. Ostatní iba mudruju lebo maju skreslené vstupnné údaje. Chorobnosť národa je marker, ktorý ich usvedčí kde je hodnota a pravda jednotlivých systémov. Podvedomie neoklameš. Máme smutnú spoločnosť s ,,veselým ´´ kapializmom. Čo si viac priať.
Dnešný stav,asi neexistujú europoslanci,okrem slovenských europoslancov,patriaci do košiara opozičných oviec,ktorí sa v europarlamente snažia,aby Slovensku stopli eurofondy (lebo Fico),pretože na Slovensku je ohrozená demokracia,lebo Matelková vláda, bola vzorom demokracie..
Anonym 17. decembra 2023, 7:13 – chytrak, on reagoval na moj koment z 12:17 a inak clanok a diskusia je o plakani za starym rezimom a on sa teda vyplakal…
Anonym 17. decembra 2023, 14:38 – lebo Fico povedal?
Tu jeden europoslanec hovori nieco ine ako birmovany:
https://www.aktuality.sk/clanok/ZlXOLWk/slovensko-a-madarska-cesta-nazor-ivana-stefanca/
Pre anonym 16 decembra 18050.Blb si Ty. Napíš čo nie je v mojom komentári nepravda.Pohraničník som nebol.Práveže som bohužial, alebo chvala bohu slúžil u PTP
čo nie je v mojom komentári nepravda. ?????
A ze nie si blb…
A už je tu 2.:: Slovák::No čo už.
Anonym 15:36
Nie Fico povedal
Nájdi si video z 13.decembra..vystúpenie M.Beňovej v europarlamente..
ja som si to vystupenie benovej pozrel, a co?
vrieskala tam ako sialena krava, akurat ze ju nikto na tej jej mijnutke nepocul. okrem komisara a dvoch toch prisediacich.
zahrala divadlo pre svojich pologramotnych volicov a to je asi tak vsetko co mohla spravit.
ved sa tam uz s nimi nikto nebavi.
Porovnávať životnú úroveň v Českoslovenku 1989 a na Slovensku 2023 je úplná blbosť a sú to neporovanateľné veci. Nakoľko v týchto porovnaniach nikto nikdy nezohladňuje skutočnosť, že ak by neprišlo k tvz. revolucii a zostalo by socialistické Československo, ako by vzrástla životná úroveň do roku 2023. Lebo môžeme nadávať a rozprávať akékoľvej propagandistické reči, aj socialistickom ČSSR životná úroveň postupne rástla, a nikto dnes nevie, o koľko by vzrástla do roku 2023. Ak by sme chceli niečo také porovnať, tak možno by nebolo zlé porovnať napr. životnú úroveň v Rakúsku v roku 1989 a v Československu 1989. Zahrnúť tam všetko od bývania, zdravotnictva , platov, kúpnej sily atď. A potom porovnať dnešný stav medzi Rakúskom 2023 a Slovenskom 2023 a možno by sme mali aspoň približný obraz o tom , kam sme sa dostali. Tam by sa dalo možno porovnať o koľko vzrástla životná úroveň Rakúska od roku 1989 a koľko na Slovensku.
Ta Benova bude asi naozaj hlucha ked tak ziapala po tych poslancoch. Akože to jej šušlanie trvalo asi 1 min, ale hanbil som sa za ňu akoby to trvalo hodinu. Zachvíľu nás aj balkánci obehnú ak nás budú v európe zrovnávať podľa kultúry a intelektu europoslancov.
Je len logické, že sa za tých 34 rokov životná úroveň zlepšila a to ani nemusíme brať do úvahy, že bol vtedy iný režim. Keby sme tu mali demokraciu aj pred r. 1989, tiež by sa úroveň zlepšila odvtedy. Aj napr. v Rakúsku je lepšie teraz ako sa tam mali v r. 1989.
Aby si bol v obraze,tu rozpravu iniciovali europoslanci zo SAS,KDH a PS,to,že tam bolo pár ľudí, jasne ukazuje,že dianie na Slovensku má europarlament na háku aj napriek tomu,že terajšia opozícia tam Slovensko osiera z každej strany a aby si bol zase v obraze,vo vstupných podmienkach Slovenská do EU,tam o o vzniku UŠP,nie je žiadna zmienka,čiže Slovensko nemôže byť po zrušený UŠP nijako finančné sankciované..
V obraze nie si ty. Tu nejde o zrusenie ušp, ale ten sposob ako to chcu zrychlenym konanim. Ale to ti ta sialena krava nepovie. A eurokomisar protestoval este pred rozpravou.
Su to kurvy protislovenske hojsik,lexman,ten vysuseny potkan z kdh,cmud polak,kurvicka nicholsonova,aj spina monca dvojtvarova ,cvarga neoliberalna skurvena nakazena.
Ale zase Fico povedal ze slovnenski europoslanci tam osierajú Slovensko a už to tu ouce papagájujú. Akurát že tým europoslancom ide práve o ten dôstojný život na Slovensku a neosierajú Slovensko ako také ale osierajú túto mafiánsku vládu za kroky ktoré sú promafiánske proti slušným obyvateľom.
Anonym 18. decembra 2023, 10:10 – prast jako uhod. Neni Benova s birmovanym v jednej particke? 17. decembra 2023, 14:38 si pisal ze opozicni europoslanci sa snazia aby SVK stopli eurofondy. Naco som reagoval, ze odkial si to vzal, ci to Fico povedal. Uviedol som ti aj clanok zo zdrojom kde iny europoslanec (nie Fico ,nie Benova) tvrdi ze ziadny slovensky Europoslanec neinicioval nic zo stopovanim eurofondov.
Ty namiesto toho aby si uviedol zdroj argumentujes aby som si nasiel video Benovej. Ja chcem vidiet video kde ti opozicni poslanci predkladaju navrh aby Slovensku boli stopnute eurofondy ako tvrdis tu ty a inde Fico s Benovou. Nie Benovu ale konkretny dokaz kde slovensky europoslanec predklada navrh na stop eurofondov!
Aha,čiže Beňová klame v priamom prenose,možno ,nie som europoslanec,tak neviem.No myslím si,že UŠP tak,ľahko nezrušia,keď je prospešný pre spoločnosť, tak je to zbytočný krok.
tebe co jebe,alebo si natahany?
Anonym 19. decembra 2023, 19:58 – to myslis vazne? Monika Benova je predsa etalon pravdovravnosti. Ako vtedy ked na mitingu Smeru stala na podiu vedla Blahu, ktory vykrikoval Caputova je americka a dav doplnal k*rva. Ona nasledne nepocula ziadne vulgarizmy a ako zene by jej to bolo “neprijemne”, ked sa jej na to novinari pytali…
Anonym 19. decembra 2023, 19:58 – Nech sa paci, kratky zostrih Monikinej pravdovravnosti:
https://m.facebook.com/jankabittociganikova/videos/monika-beňová-má-problémy-so-sluchom-alebo-hlúpo-klame/526374209104326/
To video je zostrihané,na original videu Fico povedal,že prezidentka je americká panička a nenadával ,tie nadávky zaznievajú z davu..to originál video,trvá okolo 40 minút..
Anonym 20. decembra 2023, 9:09 – chapes pointu? Ze Monika klame? Kde som spominal Fica a co on hovoril?
Perfektný článok, excelentná diskusia.
Áno,chápem, ale oveľa väčšie a zákernejšie klamstvo spáchal ten,co vytvoril toto falošné video,kde Fico nadáva na prezidentku,aj tak sa ovplyvňuje verejnosť..